System regałów sklepowych – prawidłowa ekspozycja towaru kluczem sukcesu

Odpowiednie ułożenie towaru w sklepie to kluczowy czynnik, który oddziałuje na poziom sprzedaży. Umiejętne rozłożenie produktów na półkach nie tylko wpływa na odbiór estetyczny sklepu, ale również zapewnia zadowolenie klientów i znacznie ułatwia zakupy. Dobrze dobrany system regałów sklepowych pozwoli na zwiększenie ergonomiczności i dostępności poszczególnych towarów.

Rozłożenie towaru ma znaczenie

Rozmieszczenie towarów na półkach ma niebezpośredni, ale znaczny wpływ na to, co klient zdecyduje się włożyć do koszyka. Tak zwany merchandising, czyli odpowiednia ekspozycja produktów według określonych zasad sprawia, że konsument w pierwszej kolejności będzie sięgał po produkty najdroższe, objęte promocją czy po nowości. System regałów sklepowych powinien być skonstruowany w taki sposób, aby w linii wzroku znajdowały się właśnie artykuły, na których sprzedaży zależy nam najbardziej.

Przy aranżacji wnętrza sklepu, niezwykle ważne jest również, aby nie zmieniać położenia produktów zbyt często. Klient, który odwiedza nasz sklep w pewien sposób przyzwyczaja się do rozkładu danych towarów i robi zakupy na pamięć. Dobierając system regałów sklepowych do nowego lokalu, należy zadbać o to, aby były one wykonane z dobrej jakości materiałów, dobrze oświetlone oraz ponadczasowe w swoim wyglądzie.

System regałów sklepowych – złote zasady ekspozycji towaru

Przede wszystkim, należy zastanowić się, kto jest naszym klientem docelowym. To konsument ma się w sklepie dobre czuć, a jego komfort ma wpływ na to, czy będzie chętnie wracał do wybranego miejsca.

Przy rozkładaniu towaru w sklepie trzeba więc zadbać o to, by wszystko było uporządkowane i ułożone tematycznie. Warto poszczególne systemy regałów sklepowych uzupełniać produktami, które są dla siebie komplementarne (np. pieczywo obok smarowideł do chleba, mleko przy płatkach śniadaniowych).

Niższe półki powinny zajmować towary przeznaczone dla dzieci lub opakowania rodzinne. Jedna z najważniejszych zasad ekspozycji towaru – zakupy nie mogą męczyć. Produkty pierwszej potrzeby układa się więc w najbardziej dostępnych miejscach, na wyciagnięcie ręki. Kolejna ważna zasada to umieszczenie przy kasach tak zwanych towarów impulsowych, po które sięgamy pod wpływem chwili, czekając na swoją kolej do zapłaty.

Należy również pamiętać, że system regałów sklepowych powinien być ustawiony tak, by przeprowadzić potencjalnych klientów wygodnie – od wejścia do sklepu aż do kas.

System regałów sklepowych na zamówienie – najlepsza opcja dla sklepów

Planując wyposażenie sklepu i rozmieszczenie towarów najlepiej zdecydować się na ofertę regałów wykonywanych na wymiar. W ten sposób będzie można uzyskać optymalne wykorzystanie przestrzeni w sklepie. System regałów sklepowych stworzony na wymiar to także pewność, że ich jakość będzie na najwyższym poziomie.

Potrzebujesz pomocy w zaprojektowaniu i stworzeniu systemu regałów sklepowych do swojego sklepu? Skontaktuj się z firmą Vonart, która zajmuje się nie tylko projektowaniem najlepszych rozwiązań sklepowych, ale również pomaga w montażu. Specjaliści Vonart posiadają wieloletnie doświadczenie przy tworzeniu wnętrz sklepów z wielu branż. Sprawdź ofertę już dziś i stwórz sklep idealny.

Znajdziesz nas pod adresem: 53-609 Wrocław, ul. Fabryczna 10 lub na naszej stronie – Vonart.com.pl

Źródło: Meble Sklepowe – Producent Wyposażenia Sklepów | Vonart.com.pl

 

Dodaj komentarz